Všeobecné obchodní podmínky s informacemi pro zákazníky
Účinnost
1.1. Pro obchodní vztahy mezi Nier Fine Wines, Industriestr. 2, 2460 Bruck an der Leitha, Rakousko (dále jen „prodávající“) a zákazníkem (dále jen „zákazník“) platí výhradně následující obchodní podmínky v platném znění v době objednání.
1.2. Spotřebitelem v souladu s těmito obchodními podmínkami je každá fyzická osoba, která uzavírá právní úkon pro účely, které nelze převážně přiřadit její obchodní nebo samostatné profesní činnosti. Podnikatelem je fyzická nebo právnická osoba nebo právnická osoba, která jedná při uzavírání právního úkonu v rámci své obchodní nebo samostatné profesní činnosti.
1.3. Odstupné podmínky zákazníka nebudou uznány, ledaže prodávající jejich platnost výslovně uzná.
Nabídky a popisy služeb
2.1. Zobrazení produktů v online obchodě nepředstavuje právně závazné nabídky, ale výzvu k podání objednávky. Popisy služeb v katalozích a na webových stránkách prodávajícího nemají povahu záruky nebo záruky.
2.2. Všechny nabídky platí „do vyprodání skladových zásob“, pokud není u produktů uvedeno jinak. Chyby jsou vyhrazeny.
Postup objednávky a uzavření smlouvy
3.1. Zákazník si může v sortimentu prodávajícího nezávazně vybrat produkty a tyto shromažďovat v tzv. nákupním košíku pomocí tlačítka [Přidat do košíku]. V rámci nákupního košíku lze změnit výběr produktů, například jejich smazáním. Poté může zákazník pokračovat v procesu objednávky kliknutím na tlačítko [Pokračovat k objednávce].
3.2. Kliknutím na tlačítko [Objednat za úplatu] zákazník podá závaznou žádost o nákup zboží nacházejícího se v nákupním košíku. Před odesláním objednávky může zákazník kdykoli změnit a zkontrolovat údaje a pomocí funkce prohlížeče „zpět“ se vrátit do nákupního košíku nebo zrušit celý objednávkový proces. Nezbytné údaje jsou označeny hvězdičkou (*).
3.3. Prodávající následně zákazníkovi zašle automatické potvrzení o přijetí e-mailu, ve kterém jsou zákazníkovy objednávky znovu uvedeny a který zákazník může vytisknout pomocí funkce „Tisk“ (potvrzení o objednávce). Automatické potvrzení o přijetí pouze dokumentuje, že objednávka zákazníka dorazila k prodávajícímu a neznamená přijetí nabídky. Kupní smlouva vzniká, až prodávající odeslal objednaný produkt do 3-5 dnů zákazníkovi, předal nebo odeslal zákazníkovi do 3-5 dnů druhý e-mail, potvrzení objednávky nebo zaslání faktury. Přijetí může také zahrnovat žádost o platbu prodávajícího na zákazníka a nejpozději absolvovat postup platební operace. V případě více přijetí se stanoví čas přijetí. Pokud prodávající nepřijme nabídku zákazníka ve lhůtě na přijetí, není uzavřen žádný kontrakt a zákazník již není vázán na jeho nabídku.
3.4. V případě zákazníků, kteří jsou podnikateli, činí uvedená lhůta pro odeslání, předání nebo potvrzení objednávky sedm místo dvou dnů.
3.5. Pokud prodávající umožní platbu předem, smlouva vstupuje v platnost poskytnutím bankovních údajů a žádostí o platbu. Pokud platba nebyla přijata prodávajícím do 10 kalendářních dnů od odeslání potvrzení objednávky, přestože byla opakovaně vyzvána, prodávající od smlouvy odstoupí, což má za následek zrušení objednávky bez dalších následků pro kupujícího ani prodávajícího. Objednávka je pak pro kupujícího a prodávajícího bez dalších následků uzavřena. Rezervace zboží při platbě předem je tedy platná nejdéle po dobu 10 kalendářních dnů.
4. Ceny a dopravné náklady
4.1. Všechny ceny uvedené na webových stránkách prodávajícího zahrnují platnou daň z přidané hodnoty.
4.2. K uvedeným cenám prodávající účtuje dopravné náklady. Dopravné náklady budou kupujícímu jasně uvedeny na samostatné informační stránce a během procesu objednávání.
5. Dodání, dostupnost zboží
5.1. Pokud je dohodnuta platba předem, dodávka proběhne po obdržení fakturační částky.
5.2. Pokud je doručení zboží zaviněno kupujícím a navzdory třem pokusům o doručení selže, může prodávající od smlouvy odstoupit. Případné platby budou zákazníkovi okamžitě vráceny.
5.3. Pokud není objednaný produkt k dispozici z důvodu, že prodávající není bez vlastní viny dodavatelem dodáván s tímto produktem, může prodávající od smlouvy odstoupit. V takovém případě prodávající okamžitě informuje zákazníka a případně mu navrhne dodání srovnatelného produktu. Pokud není dostupný srovnatelný produkt nebo pokud zákazník nechce dodání srovnatelného produktu, prodávající okamžitě vrátí zákazníkovi případné již poskytnuté plnění.
5.4. Kunden werden über Lieferzeiten und Lieferbeschränkungen (z.B. Beschränkung der Lieferungen auf bestimmten Länder) auf einer gesonderten Informationsseite oder innerhalb der jeweiligen Produktbeschreibung unterrichtet.
5.5 V případě zákazníků, kteří jsou podnikateli, přechází riziko náhodné ztráty a náhodného poškození zboží na kupujícího okamžikem, kdy prodávající zboží předá dopravci, přepravci nebo jiné osobě nebo instituci určené k provedení přepravy; uvedená data dodání a lhůty jsou bez závazku jiných slibů a dohod, nejsou fixními termíny.
5.6 Zpoždění dodání a plnění z důvodu vyšší moci a nepředvídatelných událostí, které významně ztěžují nebo znemožňují dodání ze strany prodávajícího, není prodávající povinen plnit vůči zákazníkům, kteří jsou podnikateli, ani v případě závazně sjednaných lhůt a termínů. V takovém případě je prodávající oprávněn odložit dodání nebo plnění o dobu trvání překážky plus rozumnou lhůtu na zahájení plnění. Toto právo na odložení lhůty platí i v případě nepředvídatelných událostí ovlivňujících činnost dodavatele předchozích dodavatelů, které nejsou ani na něm, ani na prodávajícím. Během trvání této překážky je zákazník také zbaven svých smluvních povinností, zejména platby. Pokud by zpoždění nebylo zákazníkovi přijatelné, může tento po stanovené rozumné lhůtě nebo po dohodě s prodávajícím písemně od smlouvy odstoupit.
Platební podmínky
6.1 Zákazník si může vybrat jednu z nabízených platebních metod v rámci a před dokončením objednávkového procesu. Zákazníci budou o dostupných platebních metodách informováni na samostatné informační stránce.
6.2 Pokud je možná platba fakturou, musí být platba provedena do 14 dnů ode dne přijetí zboží a faktury. Při použití jiných platebních metod je platba předem bez jakýchkoli slev.
6.3 Pokud jsou pro zpracování plateb pověřeni třetí poskytovatelé, např. PayPal, platí jejich obchodní podmínky.
6.4 Pokud je splatnost platby určena podle kalendáře, zákazník se dostává do prodlení pouhým promeškáním termínu. V takovém případě je zákazník povinen zaplatit zákonné úroky z prodlení.
6.5 Závazek zákazníka k zaplacení úroků z prodlení nevylučuje uplatnění dalších škod z prodlení ze strany prodávajícího.
6.6 Právo na vzájemné vyrovnání nároků náleží zákazníkovi pouze tehdy, jsou-li jeho protinároky právně pravomocně stanoveny nebo uznány prodávajícím. Zákazník může uplatnit právo zadržení platby jen v rozsahu nároků vyplývajících ze stejného smluvního vztahu.
Zadržení vlastnického práva
Do úplného zaplacení zůstává dodané zboží ve vlastnictví prodávajícího. Pro zákazníky, kteří jsou podnikateli, platí dodatečně: Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k zboží až do úplného vyrovnání veškerých nároků vyplývajících z probíhající obchodní transakce; Kupující je povinen, dokud nezpůsobil vlastnictví na něj, zacházet s kupním předmětem šetrně. Zejména je povinen na své náklady pojišťovat tento kupní předmět proti krádeži, požáru a vodním škodám ve vhodné nebo obvyklé výši na obnovní hodnotu. Pokud je nutné provádět údržbu a inspekční práce, musí je kupující provádět včas na své náklady. Zpracování nebo přeformátování zboží se zadržením vlastnického práva zákazníkem se provádí vždy ve prospěch prodávajícího. Pokud je zadržené zboží zpracováno s jinými věcmi, které nepatří prodávajícímu, prodávající získá spoluvlastnické právo k nové věci v poměru hodnoty zadrženého zboží k ostatním zpracovaným věcem v době zpracování. Pro věc vzniklou zpracováním platí ostatní ustanovení týkající se zadržovaného zboží. Kromě toho zákazník převádí pojištění ke zabezpečení nároků proti němu, které vznikají výsledkem spojení zadržovaného zboží se stavebním pozemkem proti třetím osobám. Přístup třetích osob ke zboží, které patří nebo je spoluvlastněno prodávajícím, musí být kupujícím neprodleně oznámen. Náklady na návrh třetích osob na nesoulad nebo náklady na mimopozitivní uvolnění nese kupující. Kupující je oprávněn zadržované zboží prodat v pravidelném obchodním styku. Zákazník již předem zajišťuje, že veškeré pohledávky vzniklé z prodeje nebo jiného právního důvodu týkající se zadržovaného zboží (včetně všech zůstatkových pohledávek z kontokorentu) jsou v plné výši převedeny na prodávajícího. Prodávající pověřuje zákazníka s odvolatelným právem, aby pohledávky převedené na prodávajícího inkasoval za svůj účet a ve svém vlastním jménu. Toto právo na inkaso lze odvolat, pokud zákazník neplní své platební povinnosti řádným způsobem. Prodávající se zavazuje uvolnit na žádost zákazníka zajištění, pokud jejich celková prodejní hodnota překročí sumu všech ještě otevřených nároků prodávajícího z obchodního vztahu o více než 10 % (v případě rizika prodeje o více než 50 %). Výběr uvolnění zajištění je na rozhodnutí prodávajícího. S úhradou veškerých nároků prodávajícího z obchodních transakcí přechází vlastnictví zadržovaného zboží a převedené pohledávky na kupujícího. Výběr uvolnění zajištění je na rozhodnutí prodávajícího.
8. Záruka za vady zboží a záruka
8.1. Záruka za vady se řídí právními předpisy s výhradou následujících ustanovení.
8.2. Záruka existuje pouze v případě, že byla výslovně poskytnuta u zboží dodaného prodávajícím. Zákazníci jsou informováni o podmínkách záruky před zahájením objednávkového procesu.
8.3. Pokud je zákazník podnikatel, je povinen zboží neprodleně po dodání alespoň do dvou týdnů po dodání přezkoumat a zjevné vady hlásit dodavateli písemně a neprodleně, nejpozději do dvou týdnů od přijetí, a skryté vady neprodleně, nejpozději do dvou týdnů od zjištění. Obvyklé odchylky v kvalitě, hmotnosti, velikosti, tloušťce, šířce, vybavení, vzoru a barvě v souladu s normami nejsou vadami.
8.4. Jestliže je zákazník podnikatel, má právo volby mezi odstraněním vady a dodáním nového zboží.
8.5. Nároky na odstranění vad výrobků podnikatelů nezanikají zákonem, zejména v případě zvláštních ustanovení pro regres podnikatelů, obvykle jeden rok po přechodu nebezpečí, pokud zákonem nejsou stanoveny delší lhůty. U použitých výrobků je záruka pro podnikatele vyloučena.
8.6. Jestliže podnikatel zabuduje vadnou věc ve smyslu § 439 odst. 3 BGB do jiné věci nebo ji připojí k jiné věci podle její povahy a účelu, prodávající není povinen v rámci dodání nového zboží na náklady zákazníka nahradit náklady na odstranění vadné a instalaci opravené nebo dodané bezvadné věci, s výjimkou výslovné dohody a bez porušení ostatních povinností záruky. Tento postup platí i pro náhradu nákladů na odstranění vadné věci a instalaci opravené nebo dodané bezvadné věci v rámci regresu kupujícího v dodavatelském řetězci (tj. mezi zákazníkem a jeho zákazníky).
9. Obecná odpovědnost
9.1. Za účelem vyloučení a omezení odpovědnosti prodávajícího za škodu platí bez ohledu na ostatní právní předpisy následující vyloučení a omezení odpovědnosti.
9.2. Prodávající je plně odpovědný, pokud je příčinou škody úmysl nebo hrubá nedbalost.
9.3. Dále prodávající odpovídá za lehkovážné porušení závažných povinností, jejichž porušení ohrožuje dosažení účelu smlouvy, nebo za porušení povinností, jejichž dodržování umožňuje řádné provedení smlouvy jako celku a na jejichž dodržování se kupující pravidelně spoléhá. V tomto případě je však odpovědnost prodávajícího omezena pouze na předvídatelnou, typickou škodu dle smlouvy. Prodávající neručí za lehkovážné porušení jiných než výše uvedených povinností.
9.4. Výše uvedená omezení odpovědnosti se nevztahují na případy porušení života, těla a zdraví, na vady po převzetí záruky o vlastnostech výrobku a na záměrně zamlčené vady. Odpovědnost podle zákona o odpovědnosti za vady výrobku zůstává nedotčena.
9.5. Pokud je odpovědnost prodávajícího vyloučena nebo omezena, platí toto omezení také pro osobní odpovědnost zaměstnanců, zástupců a zplnomocněnců.
10. Ukládání textu smlouvy
10.1. Kupující má možnost před odesláním objednávky vytisknout text smlouvy pomocí tiskové funkce svého prohlížeče.
10.2. Prodávající rovněž zašle kupujícímu potvrzení objednávky se všemi údaji o objednávce na uvedenou e-mailovou adresu. S potvrzením objednávky, nejpozději však při dodání zboží, obdrží kupující kopii obchodních podmínek včetně informací o odvolání, nákladech na dopravu a podmínkách dodání a platby. Pokud jste se zaregistrovali v našem obchodě, můžete si zobrazit své objednávky v sekci vašeho profilu. Kromě toho ukládáme text smlouvy, ale není veřejně přístupný na internetu.
10.3. Pro podnikatele může být smluvní dokumentace zaslána e-mailem, písemně nebo odkazem na online zdroj.
11. Závěrečná ustanovení
11.1. Jestliže je kupující podnikatelem, je místem plnění sídlo prodávajícího, pokud není dohodnuto jinak nebo pokud to nevylučují závazné právní předpisy, zatímco místem soudního místa je sídlo prodávajícího, pokud je kupující obchodníkem, právnickou osobou veřejného práva nebo veřejnoprávním fondem nebo pokud kupující nemá obecné soudní místo ve státě sídla prodávajícího. Zůstává vyhrazeno právo prodávajícího na výběr jiného přípustného soudního místa.
11.2. V případě podnikatelů se použije právo [Spolkové republiky Německo / Rakouské republiky] s vyloučením Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží, pokud to nebrání povinné právní předpisy.
11.3. Jazykem smlouvy je němčina.
11.4. Platforma Evropské komise pro online řešení sporů (OS): http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Nejsme připraveni a nejsme povinni se účastnit řízení před spotřebitelským zprostředkovatelem.
Dieser ungewöhnliche Begriff beschreibt einen Weinfehler, der an den Geruch von Mäuseurin erinnert. Er entsteht oft durch zu hohe Temperaturen während der Gärung oder Lagerung und kann einen Wein ungenießbar machen.